Vajon 2025-re már eljutottunk oda, hogy a többség a bankkártyás fizetési módot részesíti előnyben, vagy még mindig a készpénz az úr? Ebből a kutatásból kiderül!
- október 31. és november 5. között összesen 1000, 18 év feletti hazai felhasználó vett részt a Pulzus és az OTP Mobil által készített kutatásában[1], amiben a magyarok fizetési szokásait vizsgálták.
[1] A felmérés az OTP Mobil megbízásából, a Pulzus© Kutatási Rendszer közreműködésével készült. A kutatás végső elemszáma 1000 fő, mely a 18 év feletti magyar alapsokaságot reprezentálja nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint. Az adatfelvétel 2024. október 31.-november 5. között készült.
A kutatás olyan, fontos témákat dolgozott fel, mint például a készpénzes és bankkártyás fizetési módok közötti preferencia, a mobilon tárolt bankkártyák népszerűsége, vagy a legfontosabb döntési szempontok az egyéni fizetési metódus kiválasztásához.
A kapott eredmények alapján jól látható, hogy az emberek szinte ugyanolyan arányban választják a készpénzes, mint a hagyományos bankkártyás fizetést, de ha belevesszük a képletbe az okostelefonon tárolt kártyákat is, akkor egyértelműen a bankkártyás megoldások a legnépszerűbbek a hazai lakosság körében.
Sokak számára nem lesz meglepő, hogy ha kényelmes fizetési módról van szó, akkor az elsősorban bankkártyás lesz, hiszen ma már gyorsan és teljesen egyszerűen tudjuk használni a legkülönbözőbb üzletekben. Az is beigazolódott, hogy a fiatalabbak inkább a mobillal fizetésben hisznek, míg a 60 feletti korosztály a hagyományos bankkártyával szokott vásárolni.
Érdekesség, hogy a magyar emberek ötöde már 1000 forint alatti összegnél sem fizet szívesen készpénzzel, míg 20 ezer forint felett többségük az elektronikus fizetést választja. Ráadásul a megkérdezettek 40%-ánál előfordult már olyan, hogy nem vásárolt meg valamit azért, mert csak készpénzzel lehetett volna fizetnie érte.
Így hát nem csoda, hogy sokuk a piacon, a fodrásznál, a szerelőnél is szeretne elektronikusan fizetni, hiszen többségük szerint (62%) ma már alapvető, hogy a szolgáltatók, kereskedők rendelkezzenek ilyen fizetési megoldásokkal.
[1] A felmérés az OTP Mobil megbízásából, a Pulzus© Kutatási Rendszer közreműködésével készült. A kutatás végső elemszáma 1000 fő, mely a 18 év feletti magyar alapsokaságot reprezentálja nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint. Az adatfelvétel 2024. október 31.-november 5. között készült.